Op deze website gebruiken we cookies om je gebruikerservaring te verbeteren.

fotobanner

L 6

We reden met de fiets naar De Lux in Kapellen. Daar keken we naar een toneelvoorstelling "tegenwoordig heet iedereen sorry", gebaseerd op het boek van Bart Moeyaert. Af en toe was het wat moeilijk, maar het was wel fijn om te zien. Helemaal ontspannen reden we terug naar school. Een topdag!
Toneel

We knutselden dit jaar heel wat. Speciaal voor mama en papa maakten we iets extra om hen te vieren. 

Voor moederdag wilden we onze mama in de bloemetjes zetten. We maakte papieren bloemen, zetten het in een zelf versierd bloempotje, en maakten nog een sleutelhanger uit krimpfolie. De juf was onder de indruk van onze werkjes! 

Papa kreeg een handig blokje, waar we zelf gaatjes in hebben geboord. We versierden ook nog een flessenopendoener, maakte een etiket voor een wijnfles en knutselden er een kaartje bij. Onze papa's waren blij! 

Moederdagvaderdag 2

Na de paasvakantie gaven we onze derde boekbespreking af. We mochten zelf een boek kiezen en hierover moesten we een creatieve opdracht maken. Er waren heel wat verschillende dingen zoals, tekeningen, knutselwerkjes met papier-maché, bouwwerkjes met lego en nog veel meer! 
Boekbespreking

We begonnen in december aan ons naailapje, maar jammer genoeg was het niet voor sneeuwklassen. In het voorjaar werkten we er terug actief aan verder, want dan kregen we het goede nieuws dat we op het einde van het jaar nog op bosklassen mochten gaan! Joepie! Op de voorkant staat onze naam en eventueel nog een extra tekening. Op de achterkant mochten we kiezen tussen St-Jozef of Durbuy. Wat een ontspannen en rustige activiteit, met een mooi resultaat! Iedereen hing zijn naailapje aan zijn rugzak/valies.

naailapjes

vasten

Dit jaar organiseren we onze vastenactie ten voordele van vzw Tumbador.                      

Dit is een vzw uit Kalmthout die zorgt voor revalidatie en opleiding van personen met een handicap in San Rafael (Guatemala) en Ayacucho (Peru).  Zij doen dat door vrijwillige kinesitherapeuten naar die landen te sturen om er te werken met kinderen met een handicap en ook mensen van daar op te leiden tot kinesisten.
Maar ook in België willen ze sensibiliseren rond de problemen waarmee personen met een beperking worden geconfronteerd.

Onze kinderen kregen op dinsdag 8 maart een uiteenzetting over dit zinvol revalidatiewerk in Zuid-Amerika.  Zelf kan u alle info erover vinden op hun website www.tumbador.be  

vasten 1
vasten 2

Om dit nog verder te realiseren, kan deze organisatie onze financiële steun uiteraard nog hard gebruiken.  Daarom willen wij dit project met onze vastenactie steunen en zullen er in alle klassen acties op touw gezet worden.  U hoort hier meer over via de klasleerkracht van uw kind(eren)!

Van 27/1 t/m 2/2 was het poëzieweek. Heel de week werden er gedichten voorgelezen (zelfs door andere juffen, wat leuk was). Er was op de speelplaats ook een mooie "gedichtenregen", waar allemaal tekstjes wapperden, die we konden lezen en plukken om in de klas te hangen. Als we zelf poëzie meenamen of schreven, konden we dit ook voor de klas voorlezen. Dit waren fijne tussendoortjes!

We kregen ook de opdracht om met een groepje samen een gedicht te schrijven. Daarna moesten we ook ons eigen geschreven gedicht ontwerpen: ofwel op een poster die we mochten maken op een iPad, ofwel mochten we hiervan een raamtekening maken. Met een raamstift konden we zo ons stukje poëzie overschrijven en er tekeningen bij maken. Dit was heel fijn om te doen!

Het resultaat van 6B kan je bekijken in het fotoalbum! 

Collage 800x600

In het W.O.-thema Populair leren we over talenten, de puberteit en gezondheid. Voor de laatste les van het boekje deden we een groepswerk: we moesten zelf op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp met behulp van Chromebooks. Hiervan moesten we een poster maken.

Eerst werden we in groepen verdeeld en kreeg elk groepje een tekst. Het ging over: schermverslaving, gezond eten, lichaamshygiëne of sport/bewegen. Daarna moesten we informatie opzoeken, een poster hierover maken en een tekstje bedenken zodat we onze posters vlot konden voorstellen voor de klas en de juf. We moesten vertellen wat we er hadden opgezet en hoe we het onderwerp vonden. We mochten de posters zelf ontwerpen, ofwel op papier ofwel via een programma op de Chromebooks (Canva). Deze les met de computers was echt super!

- Mede geschreven door Morgan en Camille -

image00001

Wat een start in het zesde leerjaar! De eerste dag was spannend, bij onze nieuwe juffen, maar ondertussen kennen we ze al goed :) 

We hebben in deze eerste periode al vanalles gedaan: een groepswerk over wereldgodsdiensten, muzische namiddagen bij verschillende juffen, al een aantal uitstappen, een STEM-Olympiade,... en ook al veel toetsen... De toetsen zijn niet het leukste, maar al een geluk doen we ook veel andere dingen, zoals spelletjes spelen, samenwerken, fietslessen, extra turnen en natuurlijk is het op de speelplaats ook altijd leuk! Het rapport was ook even een spannend moment... Na de vakantie vliegen we er weer samen in: op naar Kerst en... sneeuwklassen! :) 

- Mede geschreven door Stefanie en Maria - 

image00001 Kopiëren

Op de laatste vrijdag voor de vakantie hebben we ons nog even uitgeleefd in het halloween-thema. We mochten kiezen tussen drie activiteiten: een halloween-stukje maken bij juf Ilse, een halloween-pompoen uithollen bij juf Melissa of pompoensoep en halloween-hotdogs maken bij juf Ilke. De kinderen van deze laatste groep hebben ons 's middags heerlijke soep met spinnenballetjes geserveerd en daarna kregen we nog allemaal een bloederige hotdog van afgeknipte vingers... Heel lekker! :) 

 image00033

Sponsors