Balvaardigheid (oog-hand-coördinatie)
Evaluatietestje 3de lj. dribbeloefening oog-hand-voetcoördinatie ruimtebesef - dubbele bewegingstaak
Elke klas turnt tweemaal per week met de turnmeester of -juf. Naast de klassieke turnlessen, zijn we op school ook bezig met heel wat andere aspecten van de lichamelijke opvoeding. Wat doen we allemaal?
Het “zijn” van een sportieve school is belangrijk voor de totale persoonsontwikkeling van elk kind!
Het grootste doel van de (sport)activiteiten wordt georganiseerd door de school. (middagsport, speelgoedkast, woensdagnamiddag activiteiten, …) Om alles vlot te laten verlopen rekenen we toch op attentie en steun van de ouders. (inschrijven voor woensdagnamiddag activiteiten, vervoer van de leerlingen, …)
Door een goede samenwerking “zijn” we een sportieve en gezonde school waardoor alle kinderen alle kansen krijgen om te worden wie ze kunnen/willen zijn!
Sportieve groeten,
Meester Björn
Evaluatietestje 3de lj. dribbeloefening oog-hand-voetcoördinatie ruimtebesef - dubbele bewegingstaak
Handenstand met helpers en beveiligingsfunctie
Samenwerking tussen kleuters en de kinderen van de derde graad.
Tijdens de lessen rond radslag doen we verschillende oefeningen, die je hieronder kan vinden.
Les Bewegingsexpressie – dansexpressie
We leerden in een vorige les enkele balvaardigheidsoefeningen. Eén leerling voert de oefening uit en de andere leerling telt en geeft de bal terug aan indien nodig. Grote, kleine, lichte, zware, harde en zachte ballen. Allemaal kwamen we ze wel een keertje tegen.
In enkele vorige lessen hebben we geoefend op het draaien rond de breedteas. Aan de touwen en aan de rekstok.
Conditieoefeningen, doorschuifsysteem. Onze conditie wordt bepaald door vier aspecten: kracht, lenigheid, uithouding en snelheid.
Enkele voorbeelden van evenwichtsoefeningen
Tennis op school valt onder de noemer "bal- en dingvaardigheden & kleine spelen en sportspelen".
De juiste klimtechniek met touwen kan je hier vinden. We werken hiervoor met de voetklem.
Evaluatie touwspringen:
Dit is het gekende deel van Hip-hop voor 4de, 5de en 6de leerjaar.
Steunsprongen met als eindoefening hurksprong op de plint.
Kopstand-lichaamscontrole
Leerlingen moeten de juiste kleurencombinatie maken door de potjes al lopend naar de andere kant van de zaal te brengen.
We spelen verschillende werpspelen, met verschillende materialen.
Doelstellingen jongleren op school